-
Hoe maak ik een account aan?
Surf naar plantynacademy.be en klik rechtsboven op de blauwe knop 'Aanmelden':
Heb je al een account? Log dan in op de linkerkant van de pagina of lees hier wat je moet doen als het je niet lukt om aan te melden.
Merk op: met jouw Informat-, Scoodle- of Plantyn-account zal je hier niet kunnen inloggen. Je moet effectief een nieuw Plantyn Academy-account aanmaken.
Om een nieuw account aan te maken klik je op de groene knop 'Registreer':
Kies je werkveld en vul alle gegevens in. De velden met een * zijn verplicht om in te vullen:
Belangrijk: kies een geldig mailadres en controleer goed op schrijffouten.
Als alle velden zijn ingevuld, klik je op 'Account aanmaken'.
Je registratie wordt per mail bevestigd.
Activeer je account en je kan aan de slag op Plantyn Academy!
-
Hoe meld ik me aan als ik al een account heb?
Surf naar plantynacademy.be en klik rechtsboven op de blauwe knop 'Aanmelden':
Log dan in op de linkerkant van de pagina:
Je komt in je profiel terecht:
-
Wat moet ik doen als inloggen niet lukt?
Als je denkt dat je al een account op plantynacademy.be hebt, maar het niet lukt om aan te melden (lees hier hoe je moet aanmelden), vraag je het best een nieuw wachtwoord aan door te klikken op 'Wachtwoord vergeten? Klik hier.':
Vul het mailadres in waarmee je je account in het verleden aanmaakte en klik op 'Wachtwoord aanvragen':
Als het mailadres gekend is in ons systeem, worden de logingegevens naar dat mailadres gestuurd. Dat kan een aantal minuten duren.
Het is mogelijk dat de mail in de map met ongewenste mails terechtkomt.Merk op: als je geen mail ontvangt, is je mailadres wellicht niet gekend.
Stuur dan een mailtje naar info@plantynacademy.be om te laten nakijken of we van jou een mailadres kennen. Zo niet, maak je een volledig nieuw account aan (lees hier hoe dat moet).
Je ontvangt een mail met daarin een link waarop je moet klikken:
Nadat je op die link geklikt hebt, kan je een nieuw wachtwoord instellen.
Vervolgens kan je je aanmelden met het nieuwe wachtwoord.
-
Wat als mijn account geblokkeerd is?
Misschien heb je een account op plantynacademy.be, maar krijg je deze melding bij het inloggen:
Dat betekent dat je account geblokkeerd is omdat je te veel aanmeldpogingen hebt ondernomen. In dat geval kan je een mailtje sturen naar info@plantynacademy.be, wij zullen je account dan opnieuw activeren en je een nieuw wachtwoord bezorgen.
Nadat je daarmee bent ingelogd, kan je opnieuw een wachtwoord kiezen door naar je profiel te gaan (de groene knop):
Klik daarna op "Wachtwoord wijzigen":
Hier kan je gemakkelijk een nieuw wachtwoord instellen:
-
Waar vind ik mijn deelnamecertificaat?
Surf naar plantynacademy.be en meld je aan.
Klik daarna op 'Certificaten' in het linkermenu.
Op deze pagina zie je jouw certificaten:
-
Wie kan ik contacteren bij problemen?
Je kan altijd het contactformulier op onze website invullen of mailen naar info@plantynacademy.be.
We helpen je dan zo snel mogelijk verder.